Indian Scout beleving

WP_20160326_015“Ga ff rijden met de Indian” zegt een enthousiaste verkoper op de testdag van Indian en andere merken. Neem die zwarte Scout en laat ‘m als je terug bent maar buiten staan.

Blij verrast zoek ik mijn helm en handschoenen, die ik netjes had opgeborgen in het speciaal daarvoor bestemde helm opberghokje. Rick, de sales executive, loopt nog even mee om uit te leggen dat starten heeeeeel eenvoudig gaat en dat er verder, door de ontwerpers, geen overbodige toeters en bellen op het stuur zijn verzonnen.

De zithoogte op de Indian is voor mijn lengte prima. Benen iets vooruit, handen losjes op het stuur, dat iets naar je toekomt, en met de bibs riant in het panzadeltje. De 1200 cc vloeistof V twin loopt mooi rond en de uitlaten produceren een nette donkere roffel. Zachtjes de straat uit, bochtje naar rechts en langzaam het gas er op. Dit rijd wel erg makkelijk en vooral ontspannen. De Indian Scout is relatief licht door het lichtgewicht frame wat overigens geen krimp geeft wanneer ik iets minder braaf de bocht neem of iets minder braaf de voorrem inknijp haha. Dat kan allemaal met deze scout, crousen en knallen.

Ondertussen aangekomen in een woonwijkje. Nederland heeft tenslotte niet alleen maar snelwegen. Zo,n wijkje ligt overigens vol met verkeersvertragende maatregelen, lees kuilen en bulten, een soort Gazastrook.

Deze Indian Scout is voorzien van mooie Öhlins vering die mij smooth door de woonwijk laat bewegen. De originele vering geeft bij de uitgaande demping een tikje wanneer de veer op het einde is. Niet hinderlijk maar, deze veren doen het net iets lekkerder. De 6 versnellingen zijn makkelijk te bedienen zonder rare bijgeluiden ( ik rij al 35 jaar BMW vandaar ).

Bij een verlaten fabriek zet ik de scout even op de standaard en bekijk de comeback van een legende eens van dichtbij. Ik vind m stijlvol met facetten van de originele scout mooi verwerkt. De spatborden, de koplamp ( hoewel die volgens mij iets groter was) en natuurlijk het fantastische tank embleem wat ook al op de allereerste Scouts werd gebruikt.

Ondertussen zijn er enkele fietsers gestopt om te vragen of ik pech heb… De aardige en attente fietsers vinden het ook een mooie motorfiets en 1 persoon herkent zelfs het merk. “Dat is toch al heel oud” vraagt de man. Jazeker zeg ik met een glimlach maar, ze zijn weer helemaal terug met mooie en goede modellen die een beetje lijken op de “oude” van toen.

De fietsers staWP_20160326_002ppen weer op en ik druk heeeeel makkelijk de dikke V-twin tot leven en crouse relaxed terug met het zonnetje in, en… een tevreden glimlach op, mijn gezicht.

Met dank aan indian dejongalphen.

 

Bewaren

Bewaren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

NederlandsEnglishFrançaisDeutschItaliano日本語Español