Eerste 1000 km op de Zero Ds

Er is sinds de aanschaf van de Zero Ds veel gebeurd, dus waar zal ik beginnen…

Precies 2 dagen heb ik er mee gereden als de Zero het vertikt om op te laden. Met het laatste beetje accu naar Motoport Rtd. Daar krijg ik een leenfiets en zal de Zero onderzocht worden. Door de brand is de software en de datakabel niet meer voorhanden. De kabel wordt besteld in de USA en gaat een aantal dagen duren.

Facebook post

Vandaag naar de dealer geweest. Gezellig mee gesleuteld, leer ik ook nog eens iets over de Zero. Nadat “alle” stekkerverbindingen lekker dik ingevet waren, hebben we rijden in de regen nagedaan met de hogedrukspuit, en kregen we weer storing. Maar…met het spuiten ging ook het achterlicht minder vel branden en ietsje knipperen. Na onderzoek blijkt dat we het remschakelaar stekkertje niet hebben ingevet. Omdat het een cambus systeem is geeft het gelijk een storing aan. Eerst lunchen … en daarna gaat de goed gehumeurde monteur het stekkertje invetten en rijden in de regen nabootsen haha…. Ik ben benieuwd 🙂

Helaas was dit niet de oplossing. Na het natspuiten reden we een rondje en ging het geheel weer in storing. ( de lampjes op het dashboard knipperen alarmerend ) De dag erna heeft Zero NL ingelogd op het het systeem en de Zero uitgelezen.

 

Facebook post

Gisteren kwam aan het licht dat de controller defect is. Vandaag heeft de zéér capabele monteur de hele dag aan de Zero gewerkt om een controller uit een andere Zero in die van mij te bouwen. Vanzelfsprekend uitvoerig getest en…vanmiddag kwam het bevrijdende telefoontje…hij is klaar 🙂. Zojuist weer met een grote glimlach van Rtd naar Ztm gereden. De Zero rijd veel beter dan voorheen en…zonder storing. Chapeau mannen van Motoport Rotterdam. Dank voor de goede zorgen. 

Het is nog steeds winter in Nederland en de Zero moet bij nacht en ontij, matige vorst, regen, motsneeuw, ijzel en gladde wegen de weg op. En dat gaat goed!!! sterker nog…super goed. De grove profiel banden ( van het merk Kenda ?) hebben matig grip maar omdat de Zero niet te groot is, niet te zwaar en erg handelbaar kan je wel een beetje driften door de bocht. Wel oppassen met de “power” stand want dan breekt de achterkant uit als je full speed over een natte, half bevroren zebrapad accelereert haha…

Ondertussen is door MP een oranje DS lakset aangeboden voor mijn geduld en coulance. Nou…dat is natuurlijk kikke… moet het wel zelf overzetten van een donor Zero. En dat viel tegen zeg. De “tank”is er met 2 min af maar, het “kontje”… daar moet je de halve frame voor demonteren. Een volle ochtend aan het sleutelen geweest bij MP , op een vrijgemaakte brug, zeer geslaagd en gezellig.

Facebook post

Ik rijd alweer een paar dagen met heeeel veeeel plezier woon/werk. De Zero is cosmetische veranderd met een originele lakset voor de DS uitvoering ( oranje is mijn kleur haha). Deze fotoś zijn van vannacht. Terug uit Vlaardingen met -5 c maar, super genieten 🙂

De eerste 1000 km zitten er al weer op. Een bijzondere start maar, ook wel weer leerzaam en… dat hoort ook bij het Pionieren met de elektrische motorfiets. De berijders zijn tenslotte de research and development afdeling… Op naar de volgende 1000 km, hopelijk met iets beter weer haha 🙂

You may also like...

1 Response

  1. Сialis schreef:

    Do you have any video of that? I’d care to find out more details.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

NederlandsEnglishFrançaisDeutschItaliano日本語Español