Home » R100RS History van een icoon » De 2 modellen van de R100 RS

De 2 modellen van de R100 RS

1976-1984 De eerste en tweede versie zijn uitgerust met geïntegreerde kuip, geproduceerd voor het grote publiek. De eerste reeks met een 200 mm trommelrem achter. Het voorwiel is uitgerust met ATE  remklauwen en spaakwielen. Beide versies zijn voorzien van 2 vacuüm carburateurs, Bing 94/40 mm / 105-106

1978-1984 De tweede versie op zijn beurt voorzien van remklauwen voor en achter van het merk Brembo. De wielen zijn gelegeerd, de ontsteking is elektronisch. De luchtfilterbehuizing is vierkant en bevindt zich in een zwarte plastic behuizing. De RS is uitgerust met een achterwielophanging met twee schokdempers en lichtmetalen wielen. 
De motor is de klassieke tweecilinder luchtgekoelde boxer van 980cc, 70 pk bij 7250 tpm, gewicht 210 Kg., Topsnelheid 200 km / h. 
Prijs in 1982 in Duitsland 11.909 DM. 
Geproduceerd aantal 33.648. 

1985-1992 –  R100RS Mono was niet de officiële naam. Hij werd gewoon opnieuw als “R100RS” op de markt gebracht. De toevoeging Mono duidt op de inmiddels toegepaste enkelzijdige achterwielophanging. Uiterlijke verschillen met de voorganger waren de kleinere, nieuwe aluminium gietwielen (dezelfde die ook op de K 100-serie en de K 75-serie waren gebruikt)de trommelrem achter, de monovering de kleinere zijdeksels onder de buddyseat. en de voorvork van de K75. De nieuwe R 100-serie kreeg het frame van de R 80’s. 
De motor is de klassieke twee cilinder die geschikt is gemaakt voor de nieuwe regelgeving ter voorkoming van verontreiniging. Met uitzondering van nieuwe klepzittingen om loodvrij rijden mogelijk te maken, had de mono met Nikasil beklede cilinderwanden en een kleiner carburateur doorlaat Bing 64/32 mm . De boxer is luchtgekoeld met een cilinderinhoud van 980cc,  detuned naar 60 pk bij 6500 omw / min., Gewicht 229 kg., Maximum snelheid 185 km / h. 
Prijs in 1992 in Duitsland 15.700 DM. 
Geproduceerd aantal 6.081.

NederlandsEnglishFrançaisDeutschItaliano日本語PolskiEspañol