Motor |
|
Type |
viertakt, twee-cylinder, horizontaal gepositioneerde “Boxer” motor, lucht gekoeld |
Boring X slag |
94 x 70,6 mm |
Cilnder inhoud |
980 cm3 |
Maximum vermogen |
60 Pk (44 kW) bij 6500 rpm |
Max koppel |
74 Nm bij 3500 rpm |
Compressie verhouding |
8,45 : 1 |
Kleppen per cilinder |
2 |
Klep bediening |
onderliggende nokkenas met stoterstangen en tuimelaars |
Brandstof systeem |
2 constant vacuum carborateurs Bing V 64/32/363 – 64/32/364 |
Smering van de motor |
middels oliepomp |
|
Versnellingsbak en cardan |
|
Koppeling |
enkele koppelingsschijf met een diafragma drukgroep |
Aantal versnellingen |
5 |
Keuze van versnelling |
schakelvorken, bediend door een nokkenschijf |
Overbrengingsverhouding |
4,4 / 2,86 / 2,07 / 1,67 / 1,50 :1 |
Eindaandrijving verhouding |
1 : 3,0 |
Worm/kroon wiel |
11 / 33 tanden |
|
Elektrisch systeem |
|
Dynamo |
Bosch 280 W |
Ontsteking |
Kontaktloze elektronische onsteking (Bosch) |
Startmotor |
Bosch 0,7 kW |
Bougies |
Bosch W 7 DC / Beru 14 – 7 DU / Champion N 9 YC |
|
Vering / wielen / remmen |
|
Soort frame |
Dubbel buis frame met aangeschroeft achterframe |
Voor vering |
telescopische voorvork met hydraulische schokbreker |
Achter vering |
BMW Monolever – swing arm |
Veerweg |
175 / 121 mm |
Voorwiel |
MTH 2,50 x 18 E |
Achterwiel |
MTH 2,50 x 18 E |
Voorband |
90/90 18 51 H |
Achterband |
120/90 18 65 H |
Voorremmen |
Dubbele remschijf Ø 285 mm |
Achterrem |
trommelrem Ø 200 mm |
|
Afmetingen en gewicht |
|
Lengte x breedte x hoogte |
2175 x 800 x 1380 mm |
Wiel basis |
1447 mm |
Grond speling |
140 mm |
Tank inhoud |
22 l |
Leeg gewicht, met volle tank |
229 kg |
Max toelaadbaar gewicht |
440 kg |
Brandstof verbruik |
4,3 l / 100 km (bij 90 km/h) |
Acceleratie |
0 – 100 km/h 5,0 s |
Top snelheid |
185 km/h |
|
|