BMW R100RS uit 1980

Al 32 jaar rij ik motor. Mij passie is een  dikke 2 cilinder wat blijkt uit de illustere voorgangers van mijn RS namelijk een: HD UL1200 zijklepper uit 1946, HD 1200 Shovelhead, Triumph Bonneville, Ducati 750 Sport (1980) + weber Carburators, Moto Guzzi Le Mans en een Moto Guzzi Le Mans II.

Na een ongeval ben ik even zonder motor door het leven gegaan. Tot ik een BMW k75 tegenkwam, dit leek me een motor om comfortabel op te rijden. Dat klopte het loopt bijna te mooi.

Dit was een positieve ervaring met BMW. Nu begon ik de tweecilinders ook wat beter te bekijken en gaandeweg raakte ik helemaal weg van een R100RS. In Nederland vond ik een fraai exemplaar van eerste eigenaar. Deze is nu in mijn bezit.

Het  Rijden  

In het weekend vind je me vaak op de Nürburgring. Hoe dit met de R100RS zal gaan moet ik nog even afwachten. Van zijn remmen ben ik nog niet onder de indruk. Deze winter ga ik er mee aan het werk om te kijken of ze te verbeteren zijn.

Opties            Valbeugels, Krauser kofferset, Oliekoeler en Kickstarter

Diversen        Bij 60.000 Km is de motor omgebouwd  voor loodvrije benzine en zijn alle onderdelen die slijtage vertoonden ook vervangen.

De verhoogde ruit op de foto is inmiddels vervangen door een origineel exemplaar.

Email eigenaar mb220cdi@freegates.be

Motor Eigenschappen

Eigenaar Dick Vertongen
Serie nummer 6098364
Bouwjaar 1980
KM stand 77500 KM